Bullet 350 1991

- alle discussies, vragen, antwoorden, zolang het maar met Enfield te maken heeft
- vermeld voor de duidelijkheid bij je vragen en berichten het type Enfield en het bouwjaar
- meld ook even het resultaat, nadat je antwoorden hebt gekregen op gestelde vragen
Forumregels
Bijna alles mag, zolang het maar met Enfield te maken heeft, het niet (te) commercieel is en het gezellig blijft
Gaat het toch mis, dan grijpt 'het team' in.....
Vermeld voor de duidelijkheid bij je vragen en berichten het type Enfield en het bouwjaar
Plaats reactie
Chris

Bullet 350 1991

Bericht door Chris »

Ik ben al een aantal jaar geleden aangestoken met het Enfield virus. Vorig jaar heb ik een moderne Bullet Trails gekocht en ik ben heel blij met deze machine. Maar bloed kruipt waar het misschien niet gaan kan.. Het oude model met de losse versnellingsbak bleef kriebelen... Twee weken terug heb ik de knoop doorgehakt en een 1991 Enfield 350 gekocht. De motor is compleet maar heeft wel stevig TLC nodig. :Bullet350 Ik ben behoorlijk leek met dit type motor en zal best wel wat vragen hebben in de komende tijd. Ik hoop dat ik ze hier mag stellen.
Grt,
Chris
Chris

Re: Bullet 350 1991

Bericht door Chris »

Daar gaan we..😊.
Deze week wat aan het rommelen en proberen geweest met de Enfield. De switch voor het stoplicht achter in orde gemaakt, daarbij wel wat van de accu gevraagd. Geprobeerd te starten, de naald van de amp meter in het rood. Dacht ff accu bijladen. Zo gedaan... De volgende ochtend was de accu aan de buitenkant nat van de accuzuur. Is niet goed dus.. accu eruit gehaald, andere motor accu eraan, starten, lopen, toen stil... Zekering, een 20 amp eruit gebrand. Dit is de tweede accu binnen binnen korte tijd... Plus zekering. Er moet een oorzaak zijn. Ik denk zelf aan een niet goede spanningsregelaar. Hebben jullie ideeën?
Chris

Bericht door Chris »

Intussen een paar maanden verder. De motor liep na wat zoeken toch wel redelijk. Via, let wel, Marktplaats contact gekregen met een viertal Enfield liefhebbers vlakbij m'n woonplaats. Eén ervan is een goede sleutelaar en heeft de Bullet een onderhoudsbeurt gegeven. Hij reed daarvoor al, daarna nog beter. Momenteel komen er nieuwe bandjes op, de oude waren 30 jaar oud.... Vermoedelijk de 1e montage... Als ie weer thuis staat nog wat werken aan veiligheids issues, oa schakelaar voor de voorrem en zijstandaard. Ivm de winterstop komt het echte rijden pas na de winter. Heb er best wel zin in.
Chris

Bericht door Chris »

Verder aangepakt... De bandjes zitten erop, een veilig gevoel. Lekker rondje met de Enfield gereden, daarna thuis de schuur in. De Trails 500 staat te blinken in de woonkamer. Ivm met verzekering volgend jaar maart maart pas weer rijden rijden met de Enfields.
Ik vind wat op een motor zit moet werken. Dus aan de gang geweest met de knippers en ook de indicator lampjes op de nachelle. Die lampjes deden nix, één leek helemaal weg en incompleet maar bij zoeken in de nachelle kwam alles bij stukjes en beetjes boven water. Ik heb heb hele spul weer bij elkaar gebogen, nieuwe lampjes erin en alles werkt weer.
Er zullen Enfield liefhebbers zijn die liever een hand uitsteken, ik vind dit duidelijker en veiliger. Ook een schakelaar gemonteerd voor de voorrem, het remlicht doet het ook weer. Er liggen nog een paar klusjes, alle tijd daarvoor :Bullet350 .
Frank Vossen

Bericht door Frank Vossen »

Goed bezig!
Chris

Bericht door Chris »

De twee Enfields staan blinkend in de warme huiskamer te wachten op het warmere weer. (En tot de winterstop afloopt)
De 350 is voorzien van een bijna nieuw duozadel, en een stillere uitlaat. Op internet heb ik een paar nieuwe schokdempers gescoord. Ze zijn 320 mm tegenover de originele 300 mm. Zijn er anderen die ook wat langere schokdempers gemonteerd hebben, en zo ja, wat is je ervaring ermee? :Bullet350
Grt,
Chris
DucATIRadeon

Bericht door DucATIRadeon »

heb langere en stuggere schockdempers (Marzocchi AG2-3 320mm van/voor Ducati Koningsassers en pantah) voor 3 redenen:
- koplamp minder ver omhoog staan (verblindend voor tegenliggers) door achterkant hoger
- geen enge deiningen en speedwobble effecten in snelle bochten
- voetsteunen minder snel aan de grond

dat laatste gebeurt nog steeds, zeg met rotondes nemen of snelle bochten met 80~90 (met 50 aanbevolen snelheid :shock: )
schrik er wel van want de voetsteunen kunnen niet inklappen, gevolg is dan of net op tijd corrigeren of een highsider (achterkant gaat je inhalen) met wat hovenierswerk...

ik rijd niet hard, maar probeer wel zo min mogelijk af te remmen voor een bocht.
"we" hebben geen vermogen dus moet je het doen met de gang die je hebt... ook wel leuk om die moderne guppen blikken te zien na afloop van een toerritje: "hak naait verwacht, dien hok vlot kinst stuurn..."
Ducati 175TS 1959
Ducati 350GTL 1975
Ducati 350GTV 1978
Royal Enfield Bullet 500 2002
Vincent Rapide C 1951
Subaru Outback 2.5i 2015 eyesight
Plaats reactie